Szanowni partnerzy!
Zapraszamy do udziału w XI Misji Regulusa „SZABLA ZYGMUNTÓWKA”
Szanowni partnerzy!
Zapraszamy do udziału w XI Misji Regulusa „SZABLA ZYGMUNTÓWKA”
GRZEJNIKI ŚCIENNE REGULUS-SYSTEM
REGULLUS – SOLLARIUS – DUBEL –
DECOR-PRO – DECOR-VENT – REVERS – E-VENT
Kontynuujemy reguły programu znane i sprawdzone w poprzednich misjach:
DLACZEGO OPŁACA SIĘ KOLEKCJONOWAĆ ZNACZKI XI MISJI?
12 znaczków = 200.- zł
ZWYCIĘZCA MISJI: osoba, która skompletuje najwięcej serii znaczków, otrzyma trofeum, symbol XI Misji – SZABLĘ ZYGMUNTÓWKĘ.
UWAGA: z programu wyłączone są inwestycje oraz zakupy na specjalnych warunkach.
Miejsca narodzin szabli należy szukać w głębi Azji, między IV a VI w. wśród tureckich i mongolskich plemion koczowniczych. Do Europy wprowadzili ją Awarowie w VI w. Zaczęto ją powszechnie używać dopiero od XIV w. na Węgrzech i Rusi Kijowskiej. W Polsce zaczęła zastępować miecz od końca XV w. Szabla zajmowała ważne miejsce w dziejach oręża polskiego, a także w polskiej kulturze i obyczajach.
„Szabla czarna” – ekskluzywna broń biała najskuteczniejszej formacji bojowej Rzeczpospolitej Obojga Narodów, łączyła najlepsze cechy szabli węgierskiej, zachodnioeuropejskiej i tureckiej. Odznaczała się niebywałymi zaletami bojowymi – można nią było wykonywać cięcia zamachowe, uderzenia przeciągane a także uderzenia odbijane.
Osobną sprawą był nasilający się wpływ kultury orientalnej na szlachecką obyczajowość, sztukę i ideologię. Dawni Polacy znani byli z zamiłowania do zewnętrznej świetności, zbytku i bogactwa strojów – podsycanego wpływami Wschodu. Dwory szlacheckie dekorowano wschodnimi kobiercami, makatami i uzbrojeniem – często zdobycznym.
Pod koniec XVII w. rozpowszechniły się w Polsce karabele, zwłaszcza karabele paradne, które stały się nieodzownym elementem stroju szlacheckiego, składającego się kontusza, żupana i czapki. Ten typ szabli wywodził się prawdopodobnie z Turcji osmańskiej. Jej pochodzenie wiązane jest z tureckimi szablami, o końcu rękojeści stylizowanym na głowę orła lub sokoła. Skromniejsze odmiany karabeli używano jako szabli bojowej. Te paradne odznaczały się wielkim przepychem. Zdobiono je nabijanymi, złotymi kartuszami, miały rękojeści z kości słoniowej lub płytek półszlachetnych kamieni, okuwane były srebrem a nawet złotem.
Prawo noszenia szabli przysługiwało prawie wyłącznie osobom ze stanu szlacheckiego. Szabla choćby najskromniejsza wyróżniała szlachcica. Stała się też z czasem symbolem ideologii sarmatyzmu.
Od form zdobniczych na głowni wywodzą się nazwy szabel jak „batorówka”, „zygmuntówka”, „janówka”, na których umieszczano podobizny i herby królów Polski oraz stosowne napisy np. Ioan III Rex Poloniae. Noszenie takiej szabli miało wyrażać szacunek oraz oddanie i wierność królowi. Ostatnie w tej grupie – szable „augustówki”, zdobione m.in. portretem Stanisława Augusta Poniatowskiego powstały w szczególnym dla Polski momencie. Od tej pory szabla zaczęła zatracać funkcję przynależności stanowej (szlacheckiej) na rzecz przynależności narodowej. Szable znowu stały się orężem bojowym. W XIX wieku i na początku XX w. szabla dekorowała strój narodowy noszony podczas uroczystości patriotycznych jako symbol polskości.
——————————————————————–
1. W świetle obowiązujących przepisów jesteśmy Administratorem Państwa danych osobowych pozyskanych w ramach naszej handlowej
i marketingowej współpracy.
2. Administrator wykorzystuje Państwa dane osobowe tylko i wyłącznie do celów prowadzonej działalności gospodarczej. Państwa dane osobowe nie są i nie będą udostępniane innym podmiotom. Są przechowywane przez Administratora przez czas niezbędny do realizacji czynności wynikających ze świadczonych usług i przepisów prawa. Dane przechowujemy w sposób bezpieczny i mają do nich dostęp jedynie upoważnieni pracownicy.
3. Administrator dokłada wszelkich starań aby zapewnić wszelkie środki ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym i nieuprawnionym ujawnieniem oraz nieuprawnionym wykorzystaniem i dostępem.
4. Z Administratorem można kontaktować się za pomocą: poczty tradycyjnej na w/adres, poczty elektronicznej: info@regulus.com.pl,
telefonicznie : 33 812 36 69
5. Cele przetwarzania: realizacja naszych usług – obsługa transakcji sprzedaży; prowadzenie działań promocyjnych i marketingowych – gdy
w naszej ofercie pojawiają się nowe produkty, usługi, promocje; prowadzenie działań informacyjnych – mające ścisły związek z
naszą bieżącą działalnością
6. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia: dostęp do danych,
usunięcie danych (prawo do bycia zapomnianym), sprostowanie danych, ograniczenie przetwarzania danych, sprzeciw przeciw przetwarzaniu danych, wniesienie skargi do organu nadzorczego.
7. W każdej chwili mają Państwo prawo zrezygnować z przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, odpowiadając słowem NIE na otrzymaną od nas wiadomość.
8. W przypadku, gdy nie wyrażają Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych prosimy o poinformowanie nas o tym w sposób opisany powyżej. Przesłanie rezygnacji będzie skutkowało usunięciem danych z naszej bazy.
*_Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i prawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.